Liefde voor het vak

Zomaar een maandagochtend, niets bijzonders, reuring van alle dag. 
Toch voelt het anders vandaag. 
Soms moet je je hart volgen en dat gaan doen waar je goed in bent en vooral heel blij van wordt. 
In mijn geval heeft dat alles te maken met mensen, creativiteit, trends en interieurs. Mijn interieurconcepten vormen zich voor een groot deel op intuïtie. Dat vergt inlevingsvermogen in de opdrachtgevers en duidelijke communicatie. 
Een concept bedenken is een ding, maar het visualiseren, het presenteren  maar ook de uitvoerbaarheid van een idee is minstens zo belangrijk.



Visie

Meer dan ooit leven we in een wereld waar we altijd en overal digitaal verbonden zijn met de wereld om ons heen.
Deze digitalisering zorgt er ook voor dat we meer behoefte hebben aan persoonlijk contact. 
De ruimtes waar we ons fysiek in bevinden, spelen daarbij een belangrijke rol. 
We kiezen bewuster en hebben behoefte aan een sfeer die past bij het doel of de setting. 
Ontspannen, een zakelijke gesprek voeren, inspiratie opdoen of lopen die doelen in elkaar over?
Criteria die gelden voor het huis waarin je leeft, maar ook voor het restaurant waar je eet of het hotel waar je slaapt...
Onze zintuigen staan, bewust of onbewust, continue op scherp.
Via Sociale Media komen er de hele dag foto’s voorbij van prachtig ingerichte ruimtes waarbij elk detail lijkt te kloppen. Copy-paste is easy… maar een interieur is geen showroom en design meubels zijn geen garantie voor de juiste sfeer. 

Stijl

Heb je als interieurstylist een bepaalde stijl? 
De meeste gestelde vraag met een heel simpel antwoord.
Het gaat er niet om welke stijl ik persoonlijk hanteer, maar om een stijl te ontwikkelen die past bij de opdrachtgever.
Veel ontwerpers en architecten nemen enkel de ruimte of persoonlijke stijl als uitgangspunt.
De interieurconcepten van mijn hand hebben een belangrijke overeenkomst. De ruimte is belangrijk, maar het is de gebruiker, die ik centraal stel. Wie maar vooral ook wat is het verhaal achter een persoon of bedrijf? Authenticiteit staat bovenaan het lijstje. 
Uiteraard zie je in elk project ook mijn persoonlijke handschrift terug. Bij de een wat meer dan de ander.
Als je goed kijkt zie je dat gelaagdheid, kleur en structuur elementen zijn waar ik graag mee speel.  
Vaak weten mensen wel wat ze wel en niet mooi vinden. De moeilijkheid zit hem in het maken van duidelijke keuzes en het bewaken van de juiste balans. Precies dat hoop ik met mijn adviezen en interieurconcepten toe te voegen.

Missie

Een interieur is voor mij pas geslaagd als het geheel in balans is. Dat je om je heen kijkt en denkt, het klopt. 
Ik besef me heel goed dat het lef en vertrouwen van de opdrachtgever vergt om het creatieve proces van een nieuw interieur uit handen te geven. 
Dit vertrouwen wil ik graag beantwoorden met een interieur dat past maar ook ´out of the comfortzone´ is.
Door net die twist toe te voegen, dat erfstuk op zolder te gebruiken en de ruimte zo indelen dat er optimaal van genoten kan worden.
Het ontwerpproces kent meerdere, vaak emotionele fases.
Als het eindresultaat is dat mensen gelukkig zijn met de keuzes die gemaakt zijn en vooral veel woongenot ervaren, is mijn missie geslaagd.
Dat is mijn drive. Daar krijg ik energie van en dat zorgt ervoor dat ik doorzet tot het geheel in balans is. Gewoon goed is niet goed genoeg, perfect is de standaard.

Een interieur van Studio Boncoeur gaat niet alleen over kleuren, materialen of over meubels. 
Het vertelt het verhaal van de gebruiker…